نصب ورق پلی کربنات موجدار

نصب ورق پلی کربنات موجدار

نصب ورق پلی کربنات موجدار

نصب ورق پلی کربنات موجدار

ورق‌های موجدار همگام و مطابق با استاندارد ورق‌های گالوانیزه و ساندویچ پنل‌های موجود در بازار می‌باشند. از این رو بهترین انتخاب برای نورگیرها سوله‌ها، سقف فروشگاه ها، کارخانجات، انبارها، پارکینگ‌های عمومی و سالن‌های ورزشی در کنار ورق های گالوانیزه و ساندویچ پنل ها می‌باشند. این امر باعث بهره‌وری بهینه از نور خورشید در روز و در نتیجه کاهش هزینه وانرژی های مصرفی در این مکان‌ها می‌گردد. لازم به ذکر است که به دلیل همگام بودن و تشابه شکل ورق‌ها هزینه‌های جانبی جهت آب بندی سقف هم کاهش می‌یابد. می‌توان به این موضوع نیز اشاره کرد که به دلیل خواص ذاتی پلی کربنات، این ورق‌ها معایب استفاده از مواد مشابه مانند شیشه و فایبرگلاس را نداشته و با تنوع رنگی باعث زیبایی محیط می‌شوند.

به غیر از موارد پیشین می‌توان از ورق‌های پلی کربنات موجدار در محیط هایی مانند استخر، گلخانه، محل نگهداری دام و بسیاری مکان‌های دیگر استفاده کرد

فاصله‌ی پرلین مناسب برای نصب و اجرای ورق‌های پلی‌کربنات موجدار به میزان بار وارد بر آن‌ها، ضخامت ورق و نوع ورق بستگی دارد. برای محاسبه‌ی آن جدول تحمل بار ورق‌های موجدار را مشاهده نمایید.

نصب ورق پلی کربنات موجدار

برش ورق های موجدار

ورق‌های موجدار با اره‌های استاندارد به آسانی قابل برش هستند. دقت نمایید که به هنگام برش باید از ارتعاش و لرزش ورق جلوگیری کرد و مسیر برش محکم نگه داشته شود. سوراخ کاری ورق‌های موجدار: قطر سوراخ در ورق‌های پلی‌کربنات باید 3 میلی‌متر  بزرگتر از  قطر پیچ باشد. سوراخ ایجاد شده نیز باید حداقل 40 میلی‌متر از لبه‌ها فاصله داشته باشد. جهت آب‌بندی محل سوراخ کاری شده باید از واشرهای لاستیکی استفاده شود. محل سوراخ کاری: در هنگام استفاده از ورق‌های موجدار در سقف‌ها محل سوراخ ایجاد شده باید در تاج گام و در هنگام استفاده در دیوارها (سازه‌های عمودی) محل سوراخ ایجاد شده باید در قعر گام باشد.

همپوشانی طولی: در همپوشانی‌های طولی برای استفاده در سقف‌ها حداقل 30 سانتی متر  از ورق باید روی هم قرار گیرند این مقدار برای استفاده در دیواره می‌تواند در حدود 15 سانتی متر باشد. تمام گام‌ها در محل هم پوشانی طولی باید توسط پیچ و فلاشینگ تیکه‌ای محکم شود. پیچ نباید بطور مستقیم بر روی ورق نصب شود لذا باید از فلاشینگ و نوار لاستیکی دو رو چسب‌دار استفاده کرد تا فشار بر روی ورق توزیع گردد. از طرفی به علت ساختار فیزیکی ورق باید فوم‌های همگام با ورق در زیر گام‌هایی که نیاز به پیچ دارند  استفاده گردد. فوم مذکور ابتدا باید توسط چسب مخصوص بر اساس فواصل گام‌های ورق  بر روی پرلین چسبانده شود.   همپوشانی عرضی: در این حالت، هم پوشانی باید بر خلاف جهت عمومی باد باشد. مقدار همپــوشانی برای ورق‌های سینوسی و V76 حداقل دو گام و برای ورق‌های ذوزنقه حداقل یک گام است. در صورت همپوشانی یک گام در ورق‌های سینوسی و V76 محل همپوشانی باید توسط یک تسمه در زیر ورق و یک  گرده ماهی در روی ورق و نوار لاستیکی  ما بین آن‌ها محکم گردد

نصب ورق پلی کربنات در کنار ورق گالوانیزه

همپوشانی طولی: همپوشانی طولی ورق پلی‌کربنات درکنار گالوانیزه مانند همپوشانی طولی دو ورق پلی‌کربنات است با این تفاوت که قسمتی از ورق پلی‌کربنات در زیر ورق گالوانیزه قرار می‌گیرد.در آن قسمت که ورق پلی‌کربنات بر روی گالوانیزه قرار می‌گیرد باید از فلاشینگ استفاده شود اما در قسمتی که ورق پلی‌کربنات در زیر  ورق گالوانیزه  قرار می‌گیرد نیاز به فلاشینگ نیست و فقط استفاده از فوم و نوارهای لاستیکی دو رو چسپ دار کفایت می‌کند.  همپوشانی عرضی: این حالت بسیار مشابه قسمت قبل است اما باید در نصب این ورق‌ها دقت شود که همپوشانی انجام شده بر خلاف جهت باد باشد . استفاده و یا عدم استفاده از فلاشینگ مطابق با همپوشانی طولی ورق پلی‌کربنات درکنار گالوانیزه می‌باشد.

نصب ورق پلی کربنات موجدار

نصب ورق پلی کربنات در کنار ساندویچ پانل

همپوشانی طولی: مقدار همپوشانی برای این حالت حداقل 30 سانتی‌متر است و در تمام گام‌ها باید از فلاشینگ تکه‌ای و نوار لاستیکی دو رو چسب‌دار استفاده شود برای آب‌بندی بهتر است ازنوار لاستیکی دو رو چسب‌دار مابین ورق پلی‌کربنات و ساندویچ پانل استفاده گردد.

همپوشانی عرضی: در این نوع هم پوشانی هر دو جهت ورق باید فلاشینگ شود.  در زیر ورق به علت اختلاف ضخامت ساندوچ پانل با ورق‌های موجدار باید ابتدا یک قوطی هم ضخامت ورق روی پرلین قرار داد سپس فوم‌های لاستیکی بر روی آن چسبانده شود و یا به جای عمل فوق می توان تکه ای از ساندویچ پانل همگام با ورق را برش داد و در زیر ورق گذاشت. استفاده از فلاشینگ تکه‌ای برای تمام گام‌ها ضروری است.

 ورق‌های پلی کربنات فقط از طول خم می‌شوند و نباید آن‌ها را از عرض خم کرد و هنگام خم کردن آن‌ها، باید به حداقل شعــاع خمش ورق دقت شود. حــداقل شعاع خمـش برای ورق‌های ذوزنقه ای 4800 میلی‌متر و برای ورق‌های سینوسی 4000 میلی‌متر است.

مقاومت در برابر ضربه از داخل: جهت استفاده‌ی پلی‌کربنات در مکان‌هایی که از زیر ورق نیز به آن ضربه وارد می‌شود مانند سالن‌های ورزشی بهتر است از ورق‌های سه جداره مثلثی با ضخامت 8-10 میلی‌متر در زیر ورق استفاده کرد تا آن را در مقابل ضربه حفظ کند.

برای کسب اطلاع از نحوه فروش و نصب ورق پلی کربنات با کارشناسان و مشاوران دنیای ماموت با شماره های زیر تماس بگیرید .

7865 382 0912

2717 3222 028

به دوستانتان معرفی کنید