نصب و اجرای سردخانه صنعتی

نصب و اجرای سردخانه صنعتی

نصب و اجرای سردخانه صنعتی

نصب و اجرای سردخانه صنعتی

کار آفرینی موفق با ساخت سردخانه

با استفاده از سردخانه ها می توان محصولات کشاورزی و دامی که در حجم بالا تولید شده اند را تا مدت زمان طولانی نگهداری و به صورت تدریجی به بازار عرضه نمود تا تعادل زنجیره تولید و توزیع حفظ شود و همانطور که می دانید محصولات کشاورزی در فصل های خاصی از سال تولید می شوند و برای توزیع مناسب این محصولات در طول سال نیاز به نگهداری صحیح دارند که سردخانه ها کمک شایانی در این زمینه می نمایند.

با توجه به رشد جمعیت جهان تقاضا برای محصولات غذایی افزایش یافته است و در همین راستا محصولات غذایی بیشتری تولید می شود که برای توزیع صحیح این مواد غذایی باید بتوان آن ها را تا مدت زمان طولانی نگهداری نماییم تا به صورت تدریجی به بازار عرضه و یا این محصولات را به مناطق مختلف دنیا ارسال نماییم.

با استفاده از سردخانه ها می توان محصولات کشاورزی و دامی که در حجم بالا تولید شده اند را تا مدت زمان طولانی نگهداری و به صورت تدریجی به بازار عرضه نمود تا تعادل زنجیره تولید و توزیع حفظ شود و همانطور که می دانید محصولات کشاورزی در فصل های خاصی از سال تولید می شوند و برای توزیع مناسب این محصولات در طول سال نیاز به نگهداری صحیح دارند که سردخانه ها کمک شایانی در این زمینه می نمایند.

امروزه همچنان به دلیل کمبود سردخانه حجم زیادی از مواد غذایی تولید شده به دست مصرف کنندگان نمی رسد و قبل از مصرف فاسد و خراب می شوند و خسارت سنگینی به دامداران و کشاورزان وارد می نماید و شما می توانید با ساخت سردخانه و نگهداری از این محصولات کسب و کار سودمندی را برای خود آغاز نمایید.

در اینجا شما را با انواع سردخانه ها و کاربرد هر کدام آشنا می نماییم تا اطلاعات پایه ای در این زمینه داشته و بتوانید برای شروع کسب و کار خود برنامه ریزی مناسبی داشته باشید.

ساخت سردخانه صنعتی زیر صفر

سردخانه های زیر صفر جهت نگهداری محصولات به صورت منجمد می باشد و مواد غذایی مانند گوشت، مرغ، ماهی، بستنی، پنیر پیتزا، محصولات غذایی نیمه پخته و غیره را باید به صورت منجمد و در دمای حدود منفی 18 درجه سانتی گراد نگهداری نماییم و در غیر اینصورت مدت زمان نگهداری آنها تنها به چند روز محدود می شود.

نکته ای که لازم است در زمینه سردخانه های زیر صفر بدانید این است که محصولات قبل از ورود به سرخانه با استفاده از تونل های انجماد، منجمد می شوند و شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه محصول تونل انجماد مراجعه نمایید.

اجرا و ساخت سردخانه صنعتی بالای صفر

سردخانه های بالا صفر جهت نگهداری مواد غذایی مختلف مانند میوه، سبزی، لبنیات و غیره مورد استفاده قرار میگیرد دمای این سردخانه ها معمولا بین 2- الی 12+ درجه سانتی گراد می باشد که بر اساس نوع محصول مورد نگهداری تنظیم می شود.

برخی از این سردخانه ها علاوه بر دما به شرایط محیطی دیگری نیاز دارد تا بتوان محصول مورد نظر را بدون افت کیفیت تا مدل زمان طولانی نگهداری نمود به عنوان مثال در سردخانه های میوه باید شرایط ویژه ای برای نگهداری محصول فراهم آوریم که در ادامه توضیحات بیشتری در اختیار شما قرار می دهیم.

اجرای سردخانه میوه

در ساخت سردخانه میوه باید در انتخاب قطعات و تجهیزات بسیار دقت نماییم در این نوع سردخانه ها باید علاوه بر دما عوامل دیگری چون رطوبت، نور و ترکیب گاز های هوا را کنترل نماییم. نگهداری میوه ها کار بسیار حساسی می باشد و میوه های مختلف به شرایط محیطی متفاوتی نیاز دارند تا بتوان آنها را در مدل زمان طولانی نگهداری نمود.

تجهیزات ساخت سردخانه

در ساخت سردخانه ها از قطعات و تجهیزات متنوعی استفاده می شود که در ادامه به چند قطعه بسیار مهم آن اشاره می نماییم.

سازه و پوشش سردخانه 

برای ساخت سردخانه در مرحله اول باید سازه ای مناسب با توجه به نوع کالایی که در آن نگهداری میشود طراحی کرد و باتوجه به بالای صفر و زیر صفر بودن سردخانه باید ساندویچ پانل با ضخامت مناسب آن را تهیه نمود که شرکت دنیای ماموت یکی از بهترین تولید کنندگان در زمینه تولید ساندویچ پانل سردخانه ای میباشد و بعداز تمامی این مراحل نصب و اجرای پوشش سقف ودیواره سردخانه میباشد که شما میتوانید دراین زمینه با همکاری شرکت دنیای ماموت میتوانید بهترین نوع ساندویچ پانل و اجرای سریع و باکیفت پانل را داشته باشید .

کمپرسور سردخانه

کمپرسور مهمترین بخش سردخانه می باشد و موتور سردخانه محسوب می شود و کار آن فشرده سازی گاز مبرد و به گردش در آوردن آن در کل سیکل تبرید می باشد. کمپرسور های سردخانه تکنولوژی ساخت بالایی دارند و در ساخت آن ها از آلیاژ های مخصوصی استفاده می شود تا طول عمر بالا و عملکرد درستی داشته باشند.

کمپرسور های برودتی خود در مدل های مختلفی چون اسکرو، اسکرال و پیستونی تولید می شوند که رایج ترین کمپرسور در ساخت سردخانه کمپرسور پیستونی می باشد انتخاب کمپرسور مناسب با ضریب اطمینان و راندمان بالا باعث می شود که سردخانه شما عملکرد خوبی داشته باشد و هزینه های تعمیر و نگهداری شما کاهش یابد که به کسب و کار شما کمک شایانی می نماید.

کندانسور سردخانه

کندانسور از دیگر بخش های اصلی در ساخت سردخانه می باشد این دستگاه معمولا در کنار کمپرسور بر روی یک یونیت قرار میگیرند و گاز مبرد فشرده شده برای خنک شدن وارد کندانسور می شود و پس از کاهش دما به مایع تبدیل و از کندانسور خارج می شود. کندانسور ها در سه مدل مختلف هوایی، آبی و تبخیری تولید می شوند و هر کدام از این دستگاه ها در شرایط آب و هوایی مختلف، راندمان متفاوتی دارند به همین دلیل این دستگاه باید توسط یک متخصص انتخاب شود تا راندمان و عملکرد مناسبی داشته باشد

اوپراتور سردخانه

یکی دیگر از بخش های اصلی سردخانه اواپراتور می باشد این دستگاه درون سردخانه نصب می شود و وظیفه جذب گرمای محیط سردخانه را بر عهده دارد. اواپراتور ها نیز مانند دیگر دستگاه های سردخانه مدل های مختلفی دارند اما در سردخانه ها فقط می توان از مدل هوایی آن استفاده نمود.

در ساخت سردخانه باید از اواپراتور متناسب با دمای سردخانه استفاده شود به این دلیل که اواپراتور تاثیر بسزایی در میزان رطوبت محیط سردخانه دارد. معمولا در ساخت سردخانه میوه از اواپراتور با فاصله فین زیاد استفاده می شود که میزان جذب رطوبت آن کمتر می باشد.

هزینه ساخت سردخانه

هزینه ساخت سردخانه بر اساس عواملی چون ظرفیت، دمای سردخانه (بالای صفر یا زیر صفر)، نوع سردخانه (فریونی یا آمونیاکی)، شرایط اقلیمی محل نصب سردخانه و محصول مورد نظر جهت نگهداری در سردخانه متغیر می باشد البته عواملی چون کیفیت ساخت و نحوه اجرا نیز در هزینه ساخت بسیار تاثیر گذار می باشد و هرچه سردخانه شما حرفه ای تر و با کیفیت بالاتری اجرا شود هزینه های تعمیر و نگهداری شما کاهش می یابد.

یکی از عوامل تاثیر گذار در هزینه ساخت سردخانه سازه سردخانه می باشد که با استفاده از ساندویچ پانل ها اجرا می شود و شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه قیمت ساندویچ پانل سردخانه ای مراجعه نمایید.

برای نصب و اجرای سردخانه صنعتی با کارشناسان و مشاوران شرکت دنیای ماموت در ارتباط باشید تا شمارا به بهترین نحوه راهنمایی نمایند .

7865 382 0912

2717 3222 028

به دوستانتان معرفی کنید