عایق پلی اورتان دنیای ماموت

عایق پلی اورتان دنیای ماموت

عایق پلی اورتان دنیای ماموت

عایق پلی اورتان دنیای ماموت

عایق پلی یورتان عایق بسیار قوی است که از ترکیب پلی اول و ایزو سیانات در شرایط خاص و در حضور کاتالیزور و مواردی دیگر تولید میشود که در ان بیشتر خلل و فرج ها ( سلول ها بسته شده و به همین دلیل بازده بسیار خوبی به عنوان عایق حرارتی دارد فوم های سخت پلی یورتان یکی ار محبوب ترین عایق های انرزی جهان هستند , این فوم ها می توانند با توجه به قابلیت حفظ درجه حرارت بصورت یکنواخت , هزینه های انرژی را به میزان قابل توجهی کاهش دهند در بابر ترک خوردگی بسیار مقاوم هستند که نهایتا باعث کارآیی و راحتی بیشتر محیط های صنعتی , تجاری و مسکونی می شوند . 

مشخصات فنی فوم پلی اورتان  ساندویچ پانل دنیای ماموت 

از انجایی که برای تولید یک فوم پلی اورتان که باعث عایق دمایی شدن یک ساندویچ پانل میشود نیاز به تر کیب مواد اولیه ای منجمله پلی یول , ایزو سیانات و کاتالیزورها و دیگر افزودنیها تکمیل کننده فرایند ساخت و گاز حجم  دهنده میباشد بسیار حائز اهمیت است که این مواد اولیه دارای چه کیفیتی و ساخت کدام کارخانه و کشور باشند .

زمانی که پایه های اصلی تولید فوم پلی یورتان از متریالی با کیفیت پایین باشنذ نهایتا باعث از دست رفتن خواص اصلی محصول نهایی میشوند مواردی مانند بادکردن ساندویچ پانل ایجاد ترک و شکستن فوم , منقبض شدن فوم , جدا شدن فوم پلی اورتان از ورق و …. 

هسته اصلی ساندویچ پانل ها فوم های تزریقی در بین ورق ها همان عایق پلی ارتان نامیده میشوند عایق استفاده شده در ساندویچ پانل ها از نوع پلی اورتان سخت میباشد که این ساختار ساندویچ پانل ها را در ردیف بهترین عایق های حرارتی قرار می دهد . به طور مثال ضریب انتقال حررت در یک  دیوار اجری با ضخامت 172 سانتی متر با ساندویچ پانل ضخامت 5 سانتی متر برابر است .

عایق پلی اورتان دنیای ماموت ساندویچ پانل پلی اورتان قیمت ساندویچ پانل

عایق پلی اورتان دنیای ماموت

انتخاب نوع فوم در ساندویچ پانل ها کاملا وابسته به ضخامت , نوع کاربرد , احتما ل آتش سوزی و …. میباشد . امروزه به دلیل رقابتی شدن قیمت ساندویچ پانل در بازار برخی از تولید کننده ساندویچ پانل بخاط ارزان شدن قیمت تولید ساندویچ پانل خود اقدام به دستکار و پایین آوردن دانسیته استانداردساندویچ پانل مینمایند که این شاید از نظر اقتصادی به صرفه باشد و لی در مرور زمان مقاومت پانل را دربرابر برخی مسایل طبیعی و … پایین میآورد وبه مرور زمان ساندویچ پانل دچار بادکردن , ایجاد ترک و شکستن فوم , منقبض شدن فوم , جدا شدن فوم پلی اورتان از ورق میشود . 

برخی موارد در خصوص فوم های پلی ارتان استفاده در ساندویچ پانل مهم است که در ادامه به معرفی برخی از این مفاهیم ها خواهیم پرداخت  این مفاهیم ها عبارتند از 

دانسبته پلی یورتان 

فوم های پلی یورتان معمولی و ضد حریق 

کلاس حریق فوم پلی یورتان 

دانسیته فوم پلی اورتان

دانسیته , چگالی , فشردگی و وزن مخصوص همه این کلمات به معنی مقدار جرم موجود در واحدحجم است .دانسیته با تراکم جرم یک جسم با میزان جرم آن رابطه مستقیم دارد . یعنی هر چه جسم سنگین تر باشد در نتیجه دانسیته آن بیشتر است .

هرچه دانسیته فوم پلی اورتان بیشتر باشد , وزن بیشتری داشته و مقاومت بالاتری از خود نشان میدهد. چرا که فضای خالی بین مواد تشکیل دهنده آن کم تر بوده و فشر دگی بیشتری دارد .

فوم های پلی اورتان PUR  /  PIR

فوم سخت پلی اورتان rigid polyurethane foam یا به صورت مخفف pur  از دههی 1960 در صنعت ساخت وساز به عنوان یک ماده عایق با راندمان بالا استفاده شده است .

تسعه صنعتی در اروپا و آمریکا منجر به تولید نسل دوم که فوم پلی ایزوسیانورات (polyisocyanurate) فوم پلی ایزو جامد یاPIR شد .

عایق پلی اورتان دنیای ماموت ساندویچ پانل پلی اورتان قیمت ساندویچ پانل

عایق پلی اورتان دنیای ماموت

کلاس حریق عایق پلی اورتان 

برای سهولت در پیشگیری , آتش سوزی ها بر اساس استانداردهای متفاوت تقسیم بندی می شوند . حریق ها بر حسب ماهیت مواد سوختنی به کلاس ها ی مختلف حریق تقسیم میشود .

که یکی از آنهاکلاس B است که خور به سه گروه B1 B2 B3  , از گرید 1 تا 3 تقسیم بندی می شوند .

 از خصوصیات ساندویچ پانل PIR با کلاس حریق B2  میتوان به موارد زیر اشاره مرد 

رفتار خود خاموش شوندگی و جلوگیری از گسترش حریق 

دمای اولیه مورد نیاز برای شعله ور شدن PIR بالاتر از  PUR   میباشد .

در هنگام سوختن باعث گسترش آتش نمی گردد.

PIR پس از اشتغال با کنار بردن شعله مستقیم بلافاصله خاموش میگردد. و در نتیجه باعث گسترش آتش نمی گردد. پس از تماس با شعله مستقیم با تاخیر بسیاری مشتعل میگردد در حالی که پلی استایرن EPS یا سایر عایق های آلی بسیار زودتر مشتعل میشوند 

شرکت دنیای ماموت مفتخر است که ضمن تولید ساندویچ پانل های PUR   اولین تولید کننده ساندویچ پانل های ساخته شده از جنس پلی اورتان PIR یا کلاس حریق B2 در کشور عزیرمان است .

در راستای ارتقاء کیفی محصولات تولیدی شرکت دنیای ماموت و دستیابی به جایگاه حرف اول کیفیت در کشور , ایجاد یک مرکز فوق تخصصی آزمایشگاهی با بهره گیری از نیروهای دانشگاهی و کار آزموده در دستور  کار شرکت دنیای ماموت قرار گرفت و در این راستا نسبت به خریداری و راه اندازی پیشرفته ترین و به روزترین دستگاههای تست فوم پلی اورتان و همچنین دستگاههای تست های انواع ورقها اقدامات لازم انجام و واحدهای آزمایشگاهی مطابق با استانداردهای معتبر بین امللی شروع به فعالیت نمودند.

عایق پلی اورتان دنیای ماموت ساندویچ پانل پلی اورتان قیمت ساندویچ پانل

عایق پلی اورتان دنیای ماموت

ساندویچ پانل پلی اورتان دنیای ماموت 

ساندویچ پانل  پلی اورتان نوعی مصالح پیش ساخته عایق میباشد که مانند همبرگر  از دو لایه ورق گالوانیزه / آلوزینک که مابین این ورق ها هسته میانی عایق پلی یورتان قرار دارد تشکیل شده است و امروزه به دلیل عایق پلی اورتان که دارای منحصر به فردی است استفاده از آن گسترش بسیار نموده است از ساندویچ پانل پلی یورتان برای عایق ساختن سقف و دیوار سالن های ورزشی , استخر , سوله و سازه های فلزی کارخانجات تولیدی , انبارها , کارگاهها , مرغداریها و … و اتاق های تمیز , سردخانه های بالای صفر و زیر صفر و… استفاده می نمایند .

برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید .

7865 382 0912

2717 3222 028

به دوستانتان معرفی کنید