نصب پانل دیواری 6 سانت

نصب پانل دیواری 6 سانت

نصب پانل دیواری 6 سانت

نصب پانل دیواری 6 سانت

ساندویچ پانل دیواری ضخامت 6 سانت نوعی مصالح پیش ساخته عایق می باشد که از دورو ورق و عایق پلی اورتان با دانسیته 40 در کارخانه دنیای ماموت تولید می گردد . ساندویچ پنل دیواری برای پوشش انواع دیواره داخلی و خارجی سوله و سازه فلزی کارخانجات و کارگاههای صنعتی و تولیدی و سالن های مرغداری و کشت و صنعت و سالن های ورزشی و استخر استفاده می شود .

ساندویچ پانل دیواری از ضخامت 4 سانت الی 15 سانت تولید می گردد که هریک از مشتریان با توجه به نوع اقلیم آب و هوایی و کاربری پروژه ضخامت مورد نیاز خود را تعین می نمایند . البته هریک از خریداران محترم می توانند با کارشناسان فنی ما تماس گرفته و با مشاوره و راهنمایی کارشناسان شرکت با توجه به بودجه و نوع کاربری سازه ساندویچ پانل خود را انتخاب نموده و اقدام به خرید نماید .

البته نکته حاءز اهمیت این است که صرفا خرید ساندویچ پانلی که حرف اول کیفیت را در کشور میزند با عث بیشترین بهره وری و طول عمر پوشش یک سازه نخواهد بود چرا که لازم است ساندویچ پانل ها به گونه ای نصب شوند که بیشترین میزان آب بندی و هوابندی را داشته باشند .

لذا نصب و اجرای ساندویچ پانل نیازمند تخصص و دانش کافی در این زمینه است . ظاهرا نصب ساندویچ پانل ها ساده به نظر میرسد ولی باید توجه داشت عدم رعایت نکات فنی در نصب ساندویچ پانل ها نهایتا میتواند باعث نرسیدن به اهداف مورد نظر و از بین رفتن سرمایه ای کلان شود دنیای ماموت با بهرگیری از پرسنل مجرب و کارآزموده نصب و اجرای پنل برای انواع سوله و سالن های صنعتی و سردخانه ای را در کوتاهترین زمان ممکن و با کیفیت بالا حرف اول را دراین صنعت میزند

نصب و اجرای ساندویچ پنل قبل از اقدام به خرید ساندویچ پانل لازم است که بر آورد مهندسی دقیقی از اجزائ مورد نیاز اهم از میزان و ابعاد ساندویچ پانل های سقفی , دیواری و فلاشینگ ها صورت گیرد .

نصب پانل دیواری 6 سانت

نصب پانل دیواری 6 سانت

برای این منظور میبایست ضمن بررسی نقشه های پروژه نسبت به انجام بازدید میدانی و تطبیق نقشه ها با سازه اجرائ شده اقدام گردد تا با نقشه های شاپ داوینگ در نرم افزار اتوکد , جزییات سفارش به واحد تولید اعلام گردد

منظور از شاپ دراوینگ نقشه هایی است که پیش از تولید ساندویچ پانل ها تهیه و در ان مشخصات پانل های تولیدی , سایز و ابعاد طول و تعداد , جانمایی آن ها بر روی نما و متریال مصرفی می باشد این نقشه ها را از روی نقشه های سازه تهیه و پس از تایید مشاور کارفرما و یا ناظر ایشان جهت تولید به کارخانه ارسال مینمایند . نصب ساندویچ پانل از لحاظ زمانی بسیار سریع نصب شده و درمدت زمان کوتاهی پروژه آماده بهره برداری میگردد.

برای نصب ساندویچ پنل دیواری باید مراحل زیر را به ترتیب راعایت نمود تا نصب به صورت اصولی و دقیق انجام بشود .

خرید ساندویچ پانل مناسب پروژه 

تهیه قوطی با توجه به کاربری پروژه 

اجرای زیر سازی با قوطی 

نصب پانل دیواری 

اجرای فلاشینگ 

 شاسی کشی( زیر سازی) ساندویچ پانل

در مرحله ی نخست از زیرسازی ساندویچ پانل های دیواری ، عملیات آهن کشی برای کلیه پروفیل ها بایستی به ابعاد 80 در80 و یا 90 در 90  بایستی صورت گیرد سپس پانل ها بر روی قسمت آهن کشی شده بایستی به فاصله 130 سانتی متر به صورت افقی در اطراف سوله ها از طریق پیچ جایگذاری شوند.

نکته ای که در زیر سازی پانل ها از اهمیت زیادی برخوردار است فاصله بین تکیه گاه های اصلی است که در فرایند زیر سازی پانل ها بایستی مورد توجه قرار بگیرد.

در دومین مرحله از فرایند زیر سازی ، ساندویچ پانل ها بایستی روی سقف قرار داده شوند و یک پیچ گالوانیزه برای هر یک مترمربع پانل های سقفی باید مورد استفاده قرار بگیرد . باید به این نکته توجه داشته باشید که کلیه مراحل زیر سازی باید قبل از اینکه ساندویچ پانل نصب شود، صورت گیرد.

نصب پانل دیواری 6 سانت

نصب پانل دیواری 6 سانت

نکات مهم در زیر سازی ساندویچ پانل

عواملی مانند فاصله بین ستون ها ، محل نصب ساندویچ پانل ها ، عرض نهایی ، شدت وزش باد و ارتفاع ساندویچ پانل از عواملی هستند که برای انجام این عملیات باید مورد توجه قرار بگیرد.

فرایند مونتاژ در قسمت نر و مادگی پانل ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که برای آب بندی بهینه ی پانل ها بسیار موثر می‌باشد.

به منظور پر کردن درزهایی که در ساندویچ پانل وجود دارد از  فلاشینگ می‌توان استفاده کرد که علاوه بر پوشاندن درزهای ساندویچ پانل ، فلاشینگ ها به زیبایی ظاهر سازه ها هم کمک چشم گیری می‌کنند.

تکیه گاه ها برای جایگذاری پیچ ها بایستی از موقعیت مناسبی برخوردار باشند.

یکی از مواردی که اهمیت زیادی دارد این است که برای نصب ساندویچ پانل های دیواری و سقفی بایستی از پیچ های واشردار استفاده نمود.

به منظور پوشاندن درزها بایستی از چسب مخصوص کرایپ 225 استفاده گردد.

جالب است که بدانید قبل از اینکه ساندویچ پانل دیواری نصب شوند بایستی عملیات زیر سازی بر روی سازه انجام شده باشد . ماده ای که در فرایند زیر سازی از آن استفاده می‌شود پروفیل  نام دارد و بایستی از آن به طور عمود بر جهتی که ساندویچ پانل ها نصب می‌شوند استفاده شود که فاصله های زیر سازی قبل از اینکه فرایند نصب پانل ها به طور کامل صورت گیرد باید توسط متخصص اینکار مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد و بعد از اطمینان حاصل پیدا کردن از درستی انجام عملیات زیر سازی به سازه پیچ می‌شود.

نکته ای که برای نصب ساندویچ پانل های دیواری اهمیت زیادی دارد این است که فرایند زیرسازی باید با دقت و توجه زیادی انجام شود به دلیل اینکه این سازه در معرض دید قرار دارند . برای اینکه این عملیات به درستی تمام انجام شوند بهتر است از ابزارهایی مانند شاغول استفاده شود.

نصب پانل دیواری 6 سانت

نصب پانل دیواری 6 سانت

نصب ساندویچ پانل دیواری 

بعد از اجرای زیر سازی پانل های دیواری به صورت عمودی بر روی سازه نصب و به صورت نری و مادگی در هم چفت میشوند و بعد با بیچ سر مته گالوانیز در جای خود محکم قرار میگیرند بعد از پایان نصب ساندویچ پانل دیواری نوبت اجرای فلاشینگ برای دور پنجره و کنج سازه میگردد که در زیباسازی سازه و پروژه دارای اهمیت زیادی میباشد هر چند در نگاه اول نصب و اجرای ساندویچ پانل کار زیاد سختی نیست ولی اگر اجرای پوشش دیواره به افراد متخصص سپرده نشود ممکن است دچار خسارات احتمالی از طرف نصاب غیر معتبر شویم . برای همین شرکت دنیای ماموت برای اطمینان خاطر خریدارن محترم اقدام به آموزش نصابان ماهر نموده است که در صورت لزوم برای طراحی و نصب ساندویچ پانل ها به محل پروژه اعزام میگردند . 

برای دریافت مشاوره رایگان فنی و تخصصی با کارشناسان شرکت دنیای ماموت با شماره های ذیل تماس بگیرید .

09123827865

02832222717

به دوستانتان معرفی کنید