ورق های پانل ماموت چیست ؟

ورق های پانل ماموت چیست ؟

ورق های پانل ماموت چیست ؟

ورق های پانل ماموت چیست ؟

در نگاه اول، تمامی ساندویچ پانل‌ها به یك شكل به نظر می‌رسند. امّا نكاتی بسیار مهم در كیفیت و مشخصات فنی مواد اولیه مورد استفاده در ساخت ساندویچ پانل‌ها وجود دارد كه باعث بالا رفتن طول عمر و حفظ خصوصیات محصول در بلند مدت می‌شوند.

بدیهی است كه در فرآیند تولید ساندویچ پانل‌ها از مواد اولیه مختلفی استفاده می‌شود، اما در ادامه به دو مورد از آن‌ها می‌پردازیم:

در خصوص مشخصات فنی ورق‌های ساندویچ پانل 

از آنجا كه میزان پوشش روی (Zn) در ورق‌های گالوانیزه و یا میزان پوشش روی، آلومینیوم و سیلیكون در ورق‌های آلوزینک، كاملا مرتبط با مدت زمان ایجاد خردگی در ورق‌ها می‌باشد، این میزان پوشش بسیار حائز اهمیت است و نهایتا به طول عمر بیشتر محصول مرتبط است.

موضوع بسیار حائز اهمیت دیگر ‌جنس، نوع و ضخامت پوشش رنگ بر روی ساندویچ پانل است. بدیهی است استفاده از پوشش رنگ سوپر پلی استر به جای رنگ پلی استر و نیز ضخامت میزان پوشش رنگ، تفاوت شایانی در كمک به طول عمر بالاتر محصول و همچنین میزان رنگ پریدگی در طول زمان، خواهد داشت.

میزان مقاومت مكانیكی یک ساندویچ پانل، كاملا مرتبط با تعداد و ارتفاع گام‌هایی است كه بر روی ورق‌های آن ایجاد شده است،‌ لذا دقت نظر بر روی نقشه ساخت ساندویچ پانل نیز بسیار حائز اهمیت است.

جزئیات فنی و نحوه همپوشانی ساندویچ پانل‌ها از عوامل مهم دیگری است كه به حفظ دمای محیط، كمک بسیار شایانی می‌كند.

پوشش رنگ ورق ساندویچ پانل

ورق‌های گالوانیزه، آلوزینک و … میبایست در فرایند پوشش دهی كویل كوتینگ قرار بگیرند. این نوع پوشش از نوع رزین سوپر پلی استر با دوام و پایداری بالا به ضخامت 25 میكرون ( 5 میكرون پرایمر +20 میكرون پوشش رویه) می‌باشد. این رنگ دوام و ثبات ظاهری بسیار بالایی دارد و همین امر موجب افزایش مقاومت در برابر UV ،مقاومت در برابر خوردگی و موارد شیمیایی در این محصول می‌گردد.

همچنین جهت چسبنگی بهتر، ‌پوششی به میزان 7 میكرون رنگ پرایمر از جنس اپوكسی بعنوان BACK COAT با قابلیت فوم پذیر بودن در محل اتصال ورق با فوم پلی اورتان، انجام می‌شود.

جنس ورق‌های مورد استفاده در تولید ساندویچ پانل

یكی از اجزای اصلی تشكیل دهنده ساندویچ پانل، ورق می‌باشد كه در دو سمت ساندویچ پانل قرار می‌گیرد، ایــن ورق از نــوع فولاد فــرم دهــی شـده بـا گریدهـای مختلـف مـی‌باشـد كـه دركارخانـه‌هـای فولاد، بــه روش نــورد گــرم تولیــد می‌گــردد و درصــد عناصـر شـیمیایی تشـكیل دهنـده آلیـاژ ورق، موجـب اســتحكام مكانیكــی و فــرم پذیــری بالای ورق شده و همیـن امـر اسـتفاده از این نوع ورق‌هـا را جهــت استفاده در تولید ســازه‌هــای پیــش ســاخته و سـاندویچ پانـل رایج نمــوده اســت.

انتخاب نوع پوشش روی سطح ورق‌های ساندویچ پانل به عوامل محیطی از جمله نوع اقلیم منطقه از نظر میزان رطوبت، بارش برف و باران، نرخ خوردگی، ‌ارتفاع از سطح دریا، دما و میزان تابش اشعه نور خورشید آن منطقه كه قرار است پروژه در آن احداث گردد و همچنین نوع فعالیت یا بهره برداری صورت گرفته پس از احداث پروژه بستگی دارد. ورق‌هایی كه در ساخت ساندویچ پانل مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از : گالوانیزه ، آلوزینک ، پلاستیسول ، آلومینیوم و استیل

ورق‌های گالوانیزه و آلوزینک

جنس اصلی هر دو ورق از فولاد كربنی می‌باشد، ‌اما پوشش آلیاژی آبكاری شده بر روی آن‌ها باعث می‌شود كه در شرایط مرطوب و مستعد بارش، دچار اكسید و زنگ زدگی نشوند.تفاوت ورق آلوزینک و ورق گالوانیزه در عناصری است كه پوشش آن‌ها را شكل می‌دهند. ورق گالوانیزه دارای پوشش آبكاری شده به میزان بیش از 98% فلز روی می‌باشد اما ورق آلوزینگ با پوشش آلیاژی آبكاری شده از %55 آلومینیوم ، %44 روی و %6 سیلیكون ساخته می‌شود و مقاومت بیشتری در مقابل اكسید و زنگ زدگی، نسبت به ورق گالوانیزه دارد.

لازم به توضیح است كه علیرغم جنس پوشش، وزن پوشش و ضخامت آن نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد، بطوریكه طبق استاندارد، وزن پوشش فلزی آلوزینک و یا گالوانیزه نبایستی كمتر از 100 گرم بر مترمربع باشد. لازم بذكر است هرچه جرم پوشش بالاتر باشد میزان مقاومت به خوردگی افزایش خواهد یافت و این مقدار پوشش، مقاومت ورق را در برابر عوامل خورنده محیط از جمله رطوبت و خوردگی محافظت كرده و موجب افزایش طول عمر ورق و در نتیجه محصول ساندویج پانل می‌گردد.

ورق‌های پلاستیسول

فرآیند تولید برخی محصولات، در سالن‌هایی انجام می‌شود كه ممكن است دارای شرایطی بسیار مرطوب، یا محیط‌های اسیدی و یا خاص باشند و لازم است كه از ساندویچ پانل‌هایی جهت پوشش سقف و دیوارهای سالن‌های تولید آن‌ها استفاده شود كه بسیار مقاوم‌تر نسبت به ساندویچ پانل‌های گالوانیزه یا آلوزینک باشند. سالن‌های تولیدی مانند: سالن‌های تولید قارچ، تولید شمش مس ، برخی محصولات پتروشیمی ، تولید مواد غذایی خاص و مواد لبنی و …

لذا لازم است كه جهت ساخت اینگونه محیط‌ها از پوشش‌هایی استفاده گردد كه مقاومتی حداكثری را در برابر خوردگی داشته باشند. این شرایط چالش‌هایی مانند ایجاد خوردگی شدید در دیوارها و سقف‌ها، حفظ و كنترل رطوبت مورد نیاز، مستهلک شدن دیوارها و سقف‌ها، شستشوی مداوم و پاکیزه‌سازی محیط کار و بسیاری از مشكلات دیگر را برای طراحان و سازندگان سالن‌های تولید ایجاد می‌كنند.

دنیای ماموت با تولید ساندویچ پانل‌های سقفی و دیواری بسیار ویژه با مشخصات فنی خاص و استفاده از تكنولوژی پلاستیسول كه مختص سالن‌های مرطوب و محیط‌های اسیدی می‌باشد، توانسته است تمام این نگرانی‌ها را كاملا برطرف كند و حرف اول كیفیت در این صنعت را بزند.

پلاستیسول یك نوع پوشش پلیمری آلی (رنگ) بر پایه پلیمر ترموپلاست پلی وینل كلراید (PVC) می‌باشد كه در ضخامت 150 تا 200 میكرون بر روی ورق‌های كویل فلزی از جنس آلوزینك اعمال شده است.

این نوع ورق در تولید ساندویچ پانل‌های سقفی و دیواری كه نیاز به مقاومت بالاتر و عملكرد بهتر در برابر شرایط فوق و محیط‌های اتمسفری كه نیاز به مقاومت در برابر خوردگی بالایی دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ساندویچ پانل‌های پلاستیسول دنیای ماموت

مقاومت بالا در برابر محیط‌های خاص اسیدی، بازی یا اتمسفری خاص یا مرطوب كه خوردگی بالایی دارند.

مقاوم در برابر خراشیدگی و آسیب‌های سطحی كه موجب بروز صدمات احتمالی بر روی سطح ورق می‌گردد.

مقاوم در برابر اشعه نور خورشید در دراز مدت و عدم تخریب رنگ

ظاهر چرمی و کیفیت پوشانندگی عالی

دنیای ماموت مفتخر است كه مبتنی بر نیازهای دقیق مشتریان با مشاوره‌های تخصصی و در صورت نیاز بازدید از محل پروژه، به مشتریان خود كمک نماید تا انتخابی صحیح داشته باشند.

ضخامت ورق‌ها در پانل‌های دنیای ماموت

ما در دنیای ماموت، با استفاده از ورق‌هایی با ضخامت 0.5 و از برترین كارخانه‌های تولیدی ورق‌های فولادی در كشور مطابق با استاندارد EN 10143 ، توانسته‌ایم اعتماد و رضایت مشتریان را جلب كنیم.

این در حالیست كه ضخامت ورق‌هایی كه در ساندویچ پانل‌های موجود در بازار مورد استفاده قرار می‌گیرند از 0.3 تا 0.5 میلیمتر متغیر هستند،‌ بدیهی است با كاهش ضخامت و كیفیت ورق، مقاومت نهایی یک ساندویچ پانل و طول عمر آن كاهش می‌یابد.

این یكی از تفاوت‌هایی است كه باعث شده ساندویچ پانل‌های دنیای ماموت با طول عمر 2 برابری، ‌مقاومت بیشتر در برابر خوردگی و مقاومت بالا در برابر رنگ پریدگی، حرف اول كیفیت در كشور را بزنند.

دنیای ماموت با كسب بیشترین میزان اعتماد مشتریان توانسته است به عنوان رهبر بازار در این صنعت، بالاترین سهم بازار معادل 6.500.000 متر مربع در سال را در كشور به خود اختصاص دهد.

دنیای ماموت مفتخر است كه مبتنی بر نیازهای دقیق مشتریان با مشاوره‌های تخصصی و در صورت نیاز بازدید از محل پروژه، به مشتریان خود كمك نماید تا انتخابی صحیح داشته باشند.

برای مشاوره تخصصی و سفارش ساندویچ پانل با کارشناسان دنیای ماموت در ارتباط باشید.

2717 3222 028

7865 382 0912

به دوستانتان معرفی کنید